close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בעיות רטיבות בבית והפתרונות

מערכת שורשיט תמוז, תשעט22/07/2019

רטיבות יכולה להופיע גם מדליפה או נזילה בצנרת המים של האמבטיה או המטבח או בצנרת הביוב של הבית, והיא יכולה להופיע אפילו בגלל בעיות איטום של קירות החוץ עם הקרקע בקומות קרקע

תגיות:
רטיבות בבית יכולה לנבוע ממספר סיבות מרכזיות ואם אתם מתגוררים בקומה העליונה בבניין או בבית פרטי לחלוטין, ואם הרטיבות הזאת מופיעה בתקרת הבית, הרי שיש רק אופציה אחת: דליפה בגג. יחד עם זאת, רטיבות יכולה להופיע גם מדליפה או נזילה בצנרת המים של האמבטיה או המטבח או בצנרת הביוב של הבית, והיא יכולה להופיע אפילו בגלל בעיות איטום של קירות החוץ עם הקרקע בקומות קרקע. בשורות הבאות נסקור מספר בעיות רטיבות בבית והפתרונות המתאימים.

בעיות רטיבות מלמעלה
אם הרטיבות מופיעה אצלכם דווקא בתקרה זה אומר בעיקר שהרטיבות כנראה לא מגיעה מצנרת
המים, למעט אולי צנרת הדוד המותקן על הגג, אך לרוב מדובר בליקוי באיטום בגג, מה שגורם לחלחול של מים אל התקרה ומשם אל הטיח הפנימי. לחילופין, אם אתם לא ממוקמים בקומת הגג, אז הבעיה מגיעה מהשכנים שמעליכם ובמקרה כזה הרטיבות תופיע בדרך כלל מתחת לחדר האמבטיה או המטבח של השכנים מלמעלה. במקרה כזה יש להזמין איש מקצוע שיבחן היכן בדיוק ממוקם מקור הנזילה ויתקן אותה. רק לאחר תיקון הנזילה תוכלו לבצע חידוש של הטיח והצבע באזור הרטיבות. כל טיפול קוסמטי לפני תיקון התקלה יבטיח שבעתיד הקרוב תאלצו להתמודד שוב עם אותה בעיה שבעצם לא פתרתם אותה כלל.

איתור נזילות מים
בעיות רטיבות יכולות להופיע גם על גבי הקירות בחדרים רטובים קרי מטבח, חדר שירותים, חדר אמבטיה ואפילו מרפסת במידה במרפסת השמש שלכם מותקן ברז. כמו כן, במידה וישנה צנרת הנמתחת בתוך קירות הבית בכדי להוביל את המים לאותה מרפסת, הרי שהרטיבות יכולה להופיע בכל נקודה לאורך נתיב הצינור. גם במקרה זה, יש לבצע איתור מדויק של מקור הנזילה עם חברה המתמחה באיתור נזילות מים במצלמה טרמית כמו חברת תדמור טכנולוגיות, לתקן את הנזילה ורק לאחר מכן לחדש את הטיח והצבע. שימו לב שהמקום בו אתם רואים את הרטיבות הוא לאו דווקא המיקום המדויק שבו מתחילה הנזילה וייתכן שהמים חלחלו בתוך הקיר ועברו מרחק לא קטן לפני שיצאו אל פני השטח. צילום טרמי של הקיר יוכל לספר בדיוק היכן מקור הנזילה ולהקל מאוד על תהליך האיתור שלו ועל תיקונו.

בעיות רטיבות ברצפה
בעיות רטיבות יכולות להופיע גם ברצפה, ובמקרים אלה מדובר בדרך כלל בפיצוץ בצנרת התת רצפתית או באיטום לקוי של הקירות החיצוניים עם הקרקע במידה ומדובר ברטיבות רצפתית המופיעה בדירת קרקע. בשני המקרים, יש לאתר את המקום ממנו חודרים המים אל החלל התת רצפתי, ולא תמיד קיים קשר בין המקום ממנו חודרים המים ובין המקום שבו הם יוצאים אל פני השטח. איש מקצוע ידע בדיוק כיצד לאתר את המיקום המדויק וידע גם האם נדרש לבצע איטום היקפי ללא קשר למיקום הספציפי שממנו חודרים כרגע המים.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה